KATEŘINA DOBROSLAVA DRAHOŠOVÁ

kontakt:

Kněžská 11 (2. patro), 370 01 České Budějovice

www.katerinadobroslavadrahosova.com/
Facebook / Instagram

GPS: 48.9743389N ,14.4762564E
Zobrazit na mapě

ateliér / kresba / malba / výtvarné kurzy /

Hlavním uměleckým nástrojem Kateřiny Dobroslavy Drahošové je kresba. Charakteristickým rukopisem je jemná linie, struktura i „progumovaná“ plocha. Její kresby jsou však plné pohybu, dynamické vibrující energie, která kontrastuje s klidem a harmonií. Zajímá ji kresba v nejjednodušší podobě. Linka někdy jemná, jindy hrubá – je výchozím a zásadním bodem její tvorby. Linie, která může propojovat, dělit, vést nebo odhalit; linie, která nevyžaduje lineární ani chronologické pořadí. Důležitý je pro ni vztah k přírodě. Jak sama říká „usušené“ kořeny Šumavy nosí neustále s sebou. Na Šumavě vyrůstala a v současnosti se sem pravidelně vrací. Ve své práci je do značné míry inspirovaná myšlenkami psychoanalytičky Clarissy Pinkoly Estés, která se zabývá studiem sociálních a psychologických vzorců v kulturních a domorodých skupinách. Aktuálně pracuje na sérii kreseb s názvem Brat Modesty – Spratkovská skromnost. Zajímá ji otázka skromnosti ve výchově v souvislosti s osobním prožitkem mateřství, stejně tak fenomén skromnosti-hojnosti v širokém sociálním spektru. Série abstraktních kreseb, stejně tak jako v předešlém cyklu Kamenná křehkost, je plná protikladů, balancujících mezi abstraktním a konkrétním vyobrazením prožitku. Kateřina Dobroslava Drahošová studovala v Ateliéru malby Daniela Balabána na Fakultě umění Ostravské univerzity. Během jedné ze studijních stáží, kde ji ovlivnil život na biodynamické farmě, přešla ke kresbě. Té se věnovala i ve své diplomové práci, jenž byla následně vybrána do Ceny pro diplomanty evropských uměleckých škol Start Point 2014. Její dílo je zastoupené například ve sbírkách Alšovy jihočeské galerie a v soukromé sbírce Josefa Maixnera – Pekelné saně art collection. Kateřina pravidelně vystavuje jak u nás, tak v zahraničí. Výběrem lze uvést: SAIKEI II – Final Harmony v galerii Měsíc ve dne v Č. Budějovicích s Nikolou Brabcovou & Tomášem Hrůzou (2019), MUSTARINDA Löyly v galerii Entrance v Praze (2022). Ve spolupráci s Magdalénou Manderlovou a Kateřinou Barankovou vytvořila autorskou knihu Skály a pahorky. Vedle volných kreseb se věnuje i realizaci prostorových instalací, kde kresby kombinuje s prostorovými artefakty a vytváří z nich asociativní sítě připomínající mentální mapy. Souběžně se věnuje ilustrátorské práci pod značkou Tulipalo (finsky „oheň“), kdy kresbu digitálně přetváří v koláže.

 

V návaznosti na úpravu zákona o osobních (GDPR) se veškeré informacemi o subjektech vkládají do databáze na základě souhlasu daného subjektu a to zcela dobrovolně. Tyto informace jsou veřejně dostupné.

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.